انواع یراق آلات کابینت

یراق آلات کابینت چیست ؟

یکی از مهمترین قسمت کابینت یراق آن است چون که بیشتر استفاده در کابینت را دارند از جمله  : لولا . ریل . دستگیره . جک و … میتوان اشاره کرد و در ادامه به انواع یراق آلات میپردازیم.

یراق آلات کابینت
یراق آلات کابینتی

انواع یراق آلات

1 . ریل کشو

ریل کابینت

. ریل ساچمه ای یا تلسکوپی

ریل های ساچمه ای ارزان ترین نوع ریل در بازار است که به دو دسته : دو تیکه و سه تیکه تقسیم میشود .
ریل های ساچمه ای در سایز های 20 تا 100 سانتی تولید میشود و از ورق های آهن و ساچمه های آهنی تولید میشود و داری مقاومت بالایی است این نوع ریل با توجه به سایز کشو نصب میشود .
ریل ساچمه ای

. ریل تاندوم

ریل های تاندوم باکس بعد از ریل های ساچمه ای وارد بازار شدند . در این نوع ریل به جای ا

استفاده از ساچمه از پمپ استفاده میشود . این نوع ریل در زیر کشو نصب میشود اسم دیگه ریل تاندوم ریل مخفی یا پنهان است که موقع باز شدن کشو دیده نمی شود . ریل های تاندوم نسبت به ریل های ساچمه ای قیمت بالاتری دارد و همین امر باعث شده که در صورت سفارش مشتری در کابینت نصب شود و در غیر این صورت از ریل های ساچمه ای استفاده میشود .

ریل تاندوم را با هر سرعتی ببندید به خاطر استفاده از پمپ خیلی آهسته بسته میشود و با کم ترن لمس آرام باز میشود .

ریل تاندوم باکس

. ریل لگرا باکس

ریل لگرا باکس بروز ومدرن ترین ریل موجود در بازار است این نوع ریل در سه سایز کوچک . متوسط و بزرگ عرضه میشود .

ریل لگرا تاچ بسیار قوی دارد و با کوچک لمس باز میشود .

ریل لگرا باکس

2 . لولا کابینت

لولا کابینتی
انواع لولا کابینت

. لولا گازور کابینت

لولا کابینت به دودسته اصلی آرام بند و معمولی تقسیم میشود .

به لولا های ساده یا معمولی فنری نیز گفته میشود که کیفیت ساخت پایینی دارد این لولا به خاطر مکانیزمی که دارد موقع بسته شدن درب محکم بسته شده است به خاطر همین دلیل طرف دار زیادی ندارد .

در لولا های آرام بند در کنار فنر از پمپ نیز استفاده میشود که با یک فشار کوچک درب به آرامی بسته میشود که انواع مختلفی دارد مثلا . لولا خرچنگی . لولا صفر درجه . لولا تخت و ….

انواع لولا گازور

. لولا مخفی

لولا ها اصولا طرف داخل درب بسته میشوند که با بازشدن درب لولا دیده میشود ولی لولای مخفی به صورت پنهان در داخل مغز درب نصب میشود و موقع باز و بسته شدن درب  لولایی دیده نمی شود . این نوع لولا ها در کار های با ظرافت وحساسیت بالا استفاده میشود.

لولا مخفی
لولای مخفی

. لولا گازور شیشه

لولا گازور شیشه هم در دو مدل معمولی و آرام بند تولید میشود . برای نصب لولا گازور باید شیشه سوراخ شود که باعث خلل در نمای کار شود و به همین جهت لولای جدید شرکت بلوم اتریش تولید کرده که دیگر نیاز به سوراخ کاری نیست و با استفاده از چسب یو وی نصب میشود که باعث زیبا شدن کار میشود.

3 . جک کابینت

انواع جک کابینت
انواع جک کابینت

. جک های پمپی یا گازی

ارزان ترین نوع جک کابینت جک پمپی یا گازی میباشد که  برای بالا نگه داشتن درب کابینت استفاده میشود . جک های پمپی در سه مدل 80 نیوتن . 100 نیوتن و 120 نیوتن تولید میشود که باید نسبت به سایز درب جک ها انتخاب شود. تو جه داشته باشید که برای درب های کوچک از جک 120 نیوتن استفاده نکنیدچون باعث محکم بستن درب میشود و به لولای درب ضربه ورد میکند.

جک پمپی
جک کابینت پمپی یا گازی

. جک اتوبوسی اونتوس ( تک درب )

جک های اتوبوسی بعد از جک های پمپی عرضه شد و قیمتی بالاتر از جک های پمپی دارد .

 جک اتوبوسی برای درب های افقی کاربرد دارد که درب کابینت را مثل درب اتوبوس باز میکند و جلوی کابینت را اشغال نمی کند انواع مختلفی جک اتوبوسی در بازار مو جود میباشد ولی در کل به دو دسته آرام بند و معمولی تقسیم میشود

جک اتوبوسی
جک اتوبوسی

جک اونتوس دو درب

این جک برای باز کردن همزمان دو درب استفاده میشود این جک برای کابینت با ارتفاع بالا مناسب هست چون دسترسی به دستگیره کابینت بلند کمی سخت هست و این نوع جک کمک بزرگی میکند .

جک اونتوس دو درب

. جک اونتوس HS

جک های اونتوس hs  مثل بالابر عمل میکند و مناسب درب های بزرگ و کابینت هایی با تاج های بلند هست مکانیزم این جک به طوری هست که درب را زاویه دار به بالا از میکند.

جک اونتوس hs

4 . پایه کابینت

انواع پایه کابینتی
انواع پایه کابینت

. پایه فلزی

در بعضی از کابینت ها از پایه فلزی استفاده میشود که استقامت و دوام بیتری در مقابل دیگر پایه ها دارد که اغلب به شکل استوانه ای و لوله شکل هستند .

پایه کابینت
پایه کابینت فلزی

. پایه پلاستیکی

پایه پلاستیکی کابینتی در چند ساله اخیر وارد بازار شدند که قیمتی پایین تر نسبت به بقیه پایه های کابینت دارد از آنجایی که اکثر کابینت ها دارای پاخور هستند بهتر اس به جای استفاده از پایه های فلزی و چوبی استفاده شود . این نوع پایه در مقابل رطوبت و آب مقاومت بالایی دارد.

پایه پلاستیکی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید